SSDT 2015’te Annotations Metin Rengi Hatası

Bu yazımda sizlere SSDT 2015’te farkettiğim bir hatadan bahsedeceğim. Bildiğiniz gibi ETL süreçleri kullanılan sistemlerdeki yapıya bağlı olarak karmaşıklık gösterebilir. Bu karmaşıklığın yanı sıra, çalışan devir hızları yüksek olduğundan dolayı mevcut ETL’leri farklı kişiler farklı zamanlarda yönetmek durumunda kalabilir. Bu durumlarda süreçleri yönetecek kişiye fikir verebilmek ve zamandan tasarruf edebilmek için ETL paketlerinin içerisine hatırlatıcı notlar konulmaktadır. Bu notlar ETL üzerinde çalışacak kişiye yapıyı anlatabilmek veya bu yapı üzerinde bir değişiklik yapacaksa dikkat etmesi gereken noktaları yansıtmak adına kullanılmaktadır. Bu nedenle notların tek bir renk veya aynı fontta yazılmış olması hem dikkat çekiciliği azaltacak hem de karışıklığa yol açabilecek bir unsurdur. Dolayısıyla ETL paketlerine yerleştirilecek notlar çeşitli büyüklüklerde, renklerde veya fontlarda olursa amacına ulaşma şansı daha da yüksek olacaktır. Şimdi gelelim SSDT 2015’te karşılaştığım hatanın detaylarına.

SQL Server Data Tools 2015’i çalıştırıp, yeni bir Integration Services Projesi oluşturuyorum. SSIS Packages kısmına sağ tıklayarak, New SSIS Package seçeneğini seçerek yeni bir ETL paketi oluşturulmasını sağlıyorum.

1

Boş olan paketimde karmaşık bir ETL yapısı olduğunu ve bu yapıyı özetleyecek küçük notlar oluşturduğumuzu düşünelim. Ben örneğimizde ekranın boş bir yerine tıklayarak “Visual Studio 2015” yazıyorum.

2

Yazmış olduğum bu not belli bir fontta ve siyah olarak ekranda göründü. Bu notu farklılaştırabilmek adına notun üzerine sağ tıklayarak “Set Text Anotation Font..” seçeneğini seçiyorum.

3

Açılan ekrandan notumuzun fontu, stili, boyutu, rengi gibi özelliklerini değiştirip, OK butonuna basıyorum.

7

Gördüğünüz gibi notumuzun rengi dışında değiştirdiğimiz tüm özellikleri ekrana yansımış bulundu.

8

Şimdi bir de bu değişiklikleri xml kodundan görebilmek adına paketimizin üzerine sağ tıklayarak View Code seçeneğini seçiyorum.

9

Açılan XML kodunda eklemiş olduğumuz notun özellikleri

arasında belirtilen kodlarda yer almaktadır.

10

Bu kod bloğundaki Color= “……” arasında yer alan kodlar bizim notumuza font rengini veren kısımdır.

12

Ben bu kısma manuel olarak müdahale edip notumuzun font rengini değiştirmeye çalışacağım. Aşağıdaki örnek RGB kodlarından mavi renginin kodunu kopyalıyorum.

13

Kopyalamış olduğum RGB kodunu Color=”…” kısmındaki çift tırnak arasına yapıştırıp, XML kodumu kaydedip kapatıyorum.

14

Sonuç aşağıdaki resimde görüldüğü gibi. Notumuzun renginde herhangi bir değişim olmadı. Tekrar notuma sağ tıklayıp “Set Text Annotation Font..” seçeneğini seçiyorum.

15

Açılan özellik penceresinde renk ayarının mavi olarak göründüğünü farketmişsinizdir. Yani notumuzun rengi arka planda değişmiş olmasına rağmen, bu değişiklik ekrana yansımamaktadır.

16

Bu hata arama motorunda araştırıldığında (SSIS annotations text color not working in SSDT) Microsoft’a bildirilmiş ve hala çözüme kavuşmamış olarak gözükmektedir. Basit gibi görünmesine rağmen bu durum bazı geliştiriciler için can sıkıcı olabilmektedir. Umuyoruz ki yeni gelecek update’ler neticesinde bu sorun ortadan kaldırılacaktır. Bu hata ile ilgili bir çözüm geldiği anda sizlerle paylaşıyor olacağım. Sonraki yazılarda görüşmek dileğiyle.

Bu yazı Genel içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın